5 Day Top End Safari

23 juli 2010 - Darwin, Australië

Het was vroeg opstaan de eerste dag. Om half zeven 's ochtends moesten wij ons melden bij Adventure Tours. Nadat we het grote middeleeuwse kasteel in Batchelor bewonderd hadden, stopten we bij Litchfield National Park, waar we gezwommen hebben in de eerste watervallen van de reis. Daarna werd de reis vervolgd naar Woolna Country waar we werden welkom geheten door de aboriginals. (Dat doen ze door water uit de billabong over je voorhoofd te laten lopen.) Daar hebben we gezien hoe ze didgeridoos, verf en manden maken, daarnaast werd ons het een en ander uitgelegd over de levenwijzen en -middelen van de aboriginals.
Hierna werd het tijd om door te reizen naar de Mary River Wetlands, waar we een boottocht over de billabong hebben gemaakt om krokodillen te spotten. (En ja we hebben er een hoop gezien! Overigens zijn krokodillen net vlinders, aldus onze tourguide op de boot....Ze doen geen vlieg kwaad, als je maar niet met ze gaat zwemmen! En verder eten ze elkaar wel op als ze daar zin in hebben, maar verder....echt lieverdjes!)

Dag twee begon iets vroeger: we moesten tussen 6.00 en 6.30 ontbijten...Denk je ook dat je op vakantie bent...Maar gelukkig kregen we genoeg tijd om bij te slapen in de truck! Nadat iedereen lekker "gesnoozed" had in the truck kwamen we bij Ubirr aan, waar eeuwenoude aboriginal art op de rotsen te zien was. Daarna zijn we naar de top van Ubirr geklommen om uit te kijken over de Nardab floodplain.  Wederom lekker "gesnoozed" in de truck terwijl we afreisden naar Maguk. Hier hebben we wederom lekker gezwommen en genoten van de prachtige natuur. Nadat onze tourguide het goede voorbeeld gaf door van een rots af te springen, dacht Annelot: goh leuk! En vervolgens, boven op de rots, hmmmm hoog, waarom ook alweer?! Maar nadat we allebei een keer gesprongen hadden, hadden we de smaak te pakken. Het is tenslotte niet elke dag dat je van een echte rots een meer in kan springen! Vervolgens zijn we naar boven geklauterd, waar Peach (ja perzik), Annelotte en Nathan (onze tourguide) lekker gekletst hebben en gesnacked hebben. Christa was met de andere Dutchies wat kleine watervallen overgeklauterd en bevondt zich eindelijk aan de andere kant van de glibberige rotsen toen we helaas weer terug moesten.
Dankzij een goede beslissing van Nathan hebben we genoten van een geweldige zonsondergang bij Yellow Waters, welke we gedeeld hebben met wilde paarden, krokodillen en veel vogels.

Dag drie begon wederom vroeg. De dag van de pas geopende Twin Falls. Na een flinke 4 wheel drive route waarbij we alle kanten op stuiterden in de bus (lang leve gordels!), kwamen we aan bij Twin Falls. Hier mochten we nog niet zwemmen, omdat het nog niet 99% gegarandeerd krokodil-vrij was. Bij Jim Jim Falls, wat onze volgende stop was, mochten we wel zwemmen. De klimpartij naar de Jim Jim Falls viel niet mee, maar het was zeker de moeite waard! Het water was koud...ijskoud. En ja de bikkel Nederlandse dames lagen er natuurlijk als eerste in. We hebben een tijdje onder de waterval gestaan, wat voelde als een flinke hagelbui. Na kort even op te warmen op het strandje vlakbij zijn we weer terug geklauterd naar de truck. Na een late lunch zijn we richting Gunlom gereden. Onderweg zijn we gestopt om hout te sprokkelen om ons warm te houden die nacht. We sliepen in "Swags" wat eigenlijk een soort inimini tentje is. Na ons eten bereid te hebben op het kampvuur, zijn we rondom het kampvuur in de "swags" onder de sterrenhemel in slaap gevallen.

De volgende dag, begon minder vroeg :D. Wat voor sommigen maar goed was ook. Slapen in die "swags" bleek toch een uitdaging. Na de bus weer gepakt te hebben zijn we naar de Gumlom Falls geklommen waar we onze ochtenduik genomen hebben. We hebben lekker een tijdje gedobberd en zijn vervolgens met de truck naar Edith Falls gegaan. Wederom geklommen en gezwommen en genoten van de prachtige omgeving. We zijn richting Katherine gereden, waar we na en "bottle-run" lekker onder het genot van een wijntje en biertje bij de tenten gehangen hebben. En het is ons gelukt langer op te blijven dan onze tourguide. Nou was dat niet zo moeilijk aangezien die arme jongen al 9 dagen met zo'n tour op weg was en gemiddeld 2 uur minder slaap kreeg per nacht dan wij.

Dag vijf begon met een flinke kanotocht in Katherine Gorge. Drijfnat en met spierpijn kwamen we weer bij de truck aan. Na een goede lunch vertrokken we weer richting Katherine voor een duik in de plaatselijke hotsprings. Hierna begon de grote terugreis naar Darwin, met een korte tussenstop bij Edith Falls om de tas van onze Deense groepsleden weer op te halen.

We hebben een ontzettende leuke tijd gehad met onze groepsgenoten en kijken dan ook uit naar onze volgende groepsreis in Alice Springs. Waar we zaterdag heen reizen met de trein.

1. Diana, Julian & Amber:
    23 juli 2010
    Gaaaaaf!
    Echt mooi. Leuk verslag en de foto's helemaal super!
    Wat een belevenis. Heel veel plezier verder nog.
  2. Tineke Timmer:
    24 juli 2010
    Hoi Annelot wat een belevenis weer, schitterende foto`s. Blijf genieten, ik kijk alweer uit naar je volgende verslag. Met Rene, Lia, Luuk en Daan alles prima. Ze zitten nu in de Pyreneeën, hadden alleen niet zulk mooi weer.
    Nog veel plezier.
  3. Kanaaldiekers:
    25 juli 2010
    Wat ziet het er allemaal geweldig uit !!!
    Super heh !! Het is erg leuk om jullie ervaringen te lezen en vooral de mooie kiekjes te kijken, maar nog een weekje en dan is het alweer voorbij....
    Ontzettend veel plezier nog de laatste week !
  4. Christa:
    23 augustus 2010
    Ah de vakantie is pas net voorbij en ik ben nou alweer toe aan vakantie! Wat was die reis geweldig zeg! Wou dat ik het nog een keer over kon doen!
    Lot, ik mis je!